Boeing l-a numit pe Alvin Liu în fruntea filialei sale din China, alegând un reprezentant de origine chineză recent recrutat din industria auto, precizează Reuters.

Atât Boeing, cât și Airbus au acum executivi de top în filialele din China care s-au născut în țara asiatică.

China reprezintă aproximativ un sfert din importurile globale de aeronave, iar relațiile sale cu Boeingul au fost implicate în tensiuni geopolitice și comerciale cu Washingtonul.

China a fost prima țară care a retras de pe piață modelul 737 MAX al Boeingului în urma accidentelor fatale și, deși avioanele existente au revenit în serviciu, China a fost lentă în reluarea importurilor, în timp ce alte achizitii și comenzi de aeronave au fost înghițite de tensiunile politice.

Liu este originar din provincia Liaoning din partea de nord-est a Chinei, a declarat Boeingul. Compania nu a dezvăluit vârsta sau naționalitatea sa, dar a spus că a condus echipa sa de operațiuni guvernamentale din China.

Boeingul afirmă că Beijingul va avea nevoie de 8.500 de avioane noi și de 550 de miliarde de dolari în servicii comerciale în următorii 20 de ani.

„Sunt hotărât să mă asigur că echipa este pregătită să sprijine clienții noștri și să facă față acestor cereri”, a declarat Liu în comunicatul de presă.

El îl înlocuiește pe veteranul Sherry Carbary, care a demisionat din funcția de președinte al filialei din China în iulie, iar Liu a preluat interimatul de atunci.

Liu s-a alăturat companiei în 2022, venind din industria auto, unde a avut experiență în China cu Ford și Chrysler.

Nominalizarea sa vine într-un moment dificil pentru Boeing în contextul tensiunilor geopolitice dintre cele mai mari două economii ale lumii.

De asemenea, a pierdut teren în fața rivalului său principal, Airbus, care a anunțat recent deschiderea a celei de-a doua linii de asamblare a avioanelor în Tianjin.

Li Hanming, un analist independent al industriei aviatice, a declarat că Liu este cea mai bună alegere pentru Boeing în timp ce încearcă să reconstruiască legăturile cu Beijingul, în special pentru că este fizic în China.

„De asemenea, în ultimii trei ani, Liu a lucrat mult cu autoritățile de aviație civilă și acum vedem că flota de 737 MAX este aproape în întregime în aer, ceea ce arată că și-a făcut treaba destul de bine.”

Compania a declarat că aproximativ 90% din avioanele sale MAX din China au revenit la operațiunile comerciale, după ce țara a retras modelul de pe piață în urma a două accidente mortale în 2018 si 2019.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.