La 14.02.2020, UM 0149 F București, unitate a Serviciului de Protecție și Pază, a publicat un anunț de licitație deschisă pentru un contract de furnizare produse software și hardware pentru dezvoltarea capabilităților tehnice necesare în procesul de recrutare, selecție, evaluare și formare a personalului, cu o valoare estimată de aproximativ 1,3 milioane de euro – licitația de pe SEAP este încă în desfășurare.

În anunț sunt listate și tipurile de soluții informatice pe care SPP dorește să le achiziționeze cu ocazia acestui contract, printre care: hardware și software de evaluare prin simulare, a cunoașterii procedurilor de detecție, raportare și prognoză, pentru intervenția CBRN; software și licențe pentru testarea și evaluarea personalului implicat în analiza informațiilor din surse închise și deschise; software de modelare digitală a imaginilor, preluate prin intermediul unei aeronave fără pilot uman la bord (toate tipurile de software și hardware se regăsesc în detaliile contractului și le puteți accesa aici).

Acum, lăsând la o parte faptul că SPP cheltuie mai mult pe un singur contract decât SRI pe toate cele cinci contracte de achiziții publice din 2020, ar trebui să înțelegem că SPP se pregătește de un război chimic, biologic, radiologic și nuclear? Și dorește să îl prevină cu investigații din surse deschise și procesarea imaginilor din drone?

În Legea nr. 191 din 1998 privind organizarea și funcționarea Serviciului de Protecție și Pază, la art. 14, alin. 1, lit. j, se precizează că „întreprinde, în colaborare cu organe specializate, măsuri pentru asigurarea asistenţei medicale, profilactice şi terapeutice a demnitarilor a căror protecţie intră în competenţa sa şi realizează, prin mijloace proprii, măsurile antiepidemice pentru prevenirea îmbolnăvirilor de natură infectocontagioasă, toxico-chimică sau produse de radiaţiile ionizante, precum şi alte activităţi de profil în obiectivele permanente şi temporare”.

Cu toate că SPP are, aparent, atribuții pe zona amenințărilor CBRN, ar fi interesant de văzut de câte ori în existența acestei instituții au fost folosite mijloace de combatere a unor astfel de riscuri. Cred că puteți intui și singuri răspunsul.

Mai mult, credem că, cel puțin în cazul instrumentelor din domeniul CBRN, descrierea publică de pe SEAP este destul de generică încât să permită, sub o formă sau alta, achiziționarea unor soluții a căror utilizare să exceadă domeniul de competență al instituției.

În afară de acest anunț, UM 0149 F București a mai publicat alte 4 contracte pentru furnizare de sisteme video mobile (în desfășurare), stații de lucru pentru misiuni operative (în desfășurare), sisteme de afișaj tip video wall (atribuit firmei Syntegra Security), soluții de evaluare psihocomportamentală (în desfășurare).

Sursă foto: victoria-project.eu

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.