Fuselajul central al elicopterului experimental de mare viteză RACER, dezvoltat sub coordonarea Airbus Helicopters, în cadrul inițiativei tehnologice europene Clean Sky2, este pregătit pentru livrare, de pe linia de asamblare a ROMAERO, se arată într-un comunicat al companiei românești.

ROMAERO a executat fabricarea, din materiale compozite și aluminiu, precum și asamblarea structurii proiectate integral de specialiștii Institutului Național de Cercetare – Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli” – INCAS.

Conceptul noului elicopter cu aripi se numeşte RACER, iar fuselajul aparatului de zbor a fost fabricat în ţara noastră. El urmează să fie livrat săptămână viitoare în Germania, iar apoi va ajunge în Franţa, pentru finalizarea asamblării. Primul zbor al elicopterului va avea loc în 2022.

Construcţia elicopterului a început în urmă cu 4 ani, iar proiectul a costat în total 8,5 milioane de euro. Banii au venit prin programul Horizon 2020 în cadrul unui parteneriat public-privat între Comisia Europeană și industria aeronautică din Europa.

Peste 9.300 de ore au fost necesare pentru a realiza fuselajul pentru RACER. O echipă formată din 30 de designeri au lucrat zi și noapte pentru a crea acest concept nou de elicopter, care va putea atinge 400 hm/h. Viteza va fi astfel cu 50% mai mare decât a celui mai performant elicopter din prezent. Aparatul va fi cel mai silențios și economic elicopter din lume, susţine echipa care l-a creat.

„A fost o șansă unică, nu doar pentru mine, dar și pentru foarte mulți colegi de-ai mei, mai ales tineri, să participăm la crearea unei noi aeronave. Conceptul nou constă în aceste aripi și a celor două elici propulsoare din lateral, care îi vor da o viteză mai mare decât un elicopter convențional. Este o senzație unică, pentru că, noi ca proiectanți, facem totul pe calculator. Nu putem să-l atingem. Putem doar să-l vizualizăm. În schimb, în momentul în care atingi lucrurile, e ceva deosebit”, spune Adrian Guz, proiectant fuselaj.

Albert Arnau, inginer cercetare-dezvoltare ROMAERO, arată că aeronava va permite misiuni de salvare mult mai rapide decât în prezent: „În fuselaj folosim în principal o structură interioară din aluminiu, în principal, chiar și dacă avem niște piese din inox, dar și piese din titan, iar pe exterior este material compozit, fibră de carbon, fibră de sticlă și alte materiale auxiliare ca sa îi confere rezistența structurală. Elicopterul e un demonstrator, fiind proiect de cercetare.

Este un aparat care trebuie să dovedească că este capabil să facă anumite misiuni. Aceste misiuni sunt în principal de transport medical pentru pacienți și misiunile de salvare salvamont la distanțe mari. Elicopterul având un avantaj în viteza lui, permite misiuni de salvare mult mai rapide decât ce există acum pe piață”.

Sursă foto: meta-defense.fr

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.