Romtehnica duce o serie de tratative pentru fabricarea printr-un joint-venture România-Bulgaria a 150 de blindate Piranha V pentru armata bulgară, anunță Umbrela Stategică.

România se află în discuţii avansate cu Bulgaria privind producţia în parteneriat de transportoare blindate Piranha V pentru echiparea armatei bulgare, dar şi pentru posibile exporturi către alte ţări, a anunţat Nicolae Nasta, directorul general al Romtehnica.

Deja suntem în proceduri avansate cu vecinii bulgari. Ministrul Apărării din Bulgaria a fost în România acum două săptămâni. M-am întâlnit cu el. Am participat la întâlnire cu domnul Dîncu. Şi am lansat această dorinţă a noastră, ca împreună, printr-un joint-venture România-Bulgaria, să participăm la programul lansat în Bulgaria de 150 de transportoare”, a afirmat Nasta despre programul de dotare iniţiat de Sofia şi estimat la o valoare totală de 1,46 miliarde de leva (823 de milioane de dolari).

De precizat că vecinii noştri vor să-şi cumpere blindate de câţiva ani, au iniţiat o procedură de achiziţie şi au primit patru oferte la începutul licitaţiei: Artec (Germania), un joint-venture format din Rheinmetall şi Krauss-Maffei Wegmann, cu Boxer, Nexter (Franţa) care a propus VBCI, finlandezii de la Patria care au oferit Bulgariei blindate AMV şi General Dynamics Land System-Mowag (companie europeană cu capital american) care a oferit Piranha V. De prima selecţie au trecut modele AMV şi Piranha V, dar ulterior a devenit clar că tranzacţia nu este posibilă din cauza preţului prea mare solicitat de cei  doi producători pentru specificaţiile tactice şi tehnice ale Sofiei. Mai mult, o schimbare a caietului de sarcini, adică o modificare din mers a acelor cerinţe tactice şi tehnice, ar fi dus la discriminarea celorlalte companii care au participat iniţial la licitaţie şi drept urmare procedura a fost sistată.

Ulterior, ministrul bulgar al Apărării a cerut conducerii companiei de stat TEREM-HOLDING EAD să analizeze posibilităţile de organizare a producţiei de vehicule de luptă pe teritoriul Bulgariei, cu participarea integrală a industriei bulgare de apărare. Programul nu s-a realizat până în prezent, lucru previzibil de altfel, mai ales dacă avem în vedere că uzina TEREM–KHAN KRUM EOOD este specializată pe întreţinerea, repararea şi eventuala modernizare a tancurilor (T-54, T-55, T-62, T-72 şi T-72M) şi blindatelor de origine sovietică şi nu pe fabricarea lor sau, mai mult, pe proiectarea unui blindat modern.   

Conform specificaţiilor tehnice, Piranha V este un vehicul care asigură o mobilitate sporită şi o protecţie corespunzătoare personalului îmbarcat pe timpul executării misiunilor specifice, în orice zonă de relief, indiferent de timp, anotimp sau condiţii meteorologice. 

În principiu, blindatele Piranha V vin în şase configuraţii diferite (vehicul de luptă, punct mobil de comandă, MEDEVAC, CBRN etc.). În varianta principală, cea de luptă, capacitatea transportatorului Piranha V este de 3 membri ai echipajului şi 8 militari total echipaţi. Blindatul este pus în mişcare de un motor Scania de 600 de cai-putere care este cuplat la o cutie de viteze automată. Are o rază operaţională de 1.000 de kilometri, iar viteza maximă se ridică la 100 de kilometri pe oră. 

919 blindate Piranha V de concepţie americană au fost comandate până acum de România, Spania, Danemarca şi Elveţia.

Sursă foto: lifenews.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.